İzleyiciler

9 Kasım 2013 Cumartesi

27.10.2013 '' Erişte Tarlası '' Yine Yanlız Avlanamadım....



 
Sevgili arkadaşlar merhaba ; Kıyıdan av yapmayalı epey olmuştu.Kendi başıma av yapmak iyi gelir düşüncesiyle ,ani bir karar ile almanağı kurcalamaya başladım.Geçmiş tarihlere baktığımda tek şık vardı oda '' Erişte Tarlası '' av vereceğe benziyordu. Yemci Kemal abimden 70 adet madya aldım,çıktım yola...Avlağa geldiğimde iki kişinin av yaptığını gördüm...Erzakları indirmeden yanlarına gidip, – Rastgele arkadaşlar,durum nedir ? Diye sordum. - Abi,koca gece burdayız iki adet karagöz aldık.Sargoz yakalamışlar,karagöz diyorlardı...


Sülünez yemi kullanıyorlardı,küçük balıktan şikayetçilerdi.Hal böyle olunca beklemelerini söyledim.Baktım ki avlakta yer kısıtlı,madyaları paylaşmak için teklifte bulundum.Anlayışla ve o kadar da hayretle karşıladılar,bir kamışlık yer açtılar,sağolsunlar.Üç kişi birer kamış ile avlanacak,sabah balığı illa ki alacaktık.Zaman geçtikçe kaynaştık,sohbet sohbeti açtı...İğneden,misinadan derken bir saati öyle yedik.Bu arada kırpıntı balık sülünezi bulamayınca kaybolmuştu.Oltalarımızı madya ile yemledik.Oltalarını en uzağa atmalarını istedim.Anlaşılan bu balık avında yenilerdi.Uzak atamadıklarını söyleyince,kamışları ben savurdum uzak meshafelere.Makinalarında helezon olmuş misinalar atış erimini zorlaştırıyordu. 




-Abi makinada misina bırakmadın yahu.Makine bu meshafeyi ilk kez görüyor ) Ben kendi kamışımı savurunca işte o zaman daha bir hayrete düştüler...- Kurşun sesi duymadık ya abi Güleyim mi,ağlıyayım mı ....Oltalar denizde başladık beklemeye,ilk vuruş benim kamışta belirdi.Cırcle iğne kullandığımdan dolayı sadece izliyorum hareketleri...On saniye geçmedi ki kamış büküldü.Üzerinde ki balık direniyor...Yavaş yavaş aldım kenara baba sargozu...- Abicim sen ne yaptın ya,karagözün dedesini tuttun...Koyuverdim kahkahayı... Bornova'dan geliyorlardı arkadaşlar.İki üniversite öğrencisi,ama çok matraktılar.-Kamışlarda olsun gözünüz,bu akşam hocanız benim....
Az bir süre sonra onların kamışlarda başladı vuruşlar.Benim komutlarımı dinleyerek her ikisi de birer sargoz alınca keyifleri biraz daha katlandı.- Akın oğlum ne hava atacağım sabah bununla kankalara...diyordu Serkan.Bellli ki balığa gitmeyin tutamazsınız demişti arkadaşları....Takım çantamdan birer takım bağladım kamışlarına,cırcle iğneler kendi yakalayıp uğraşmasınlar istedim,yoksa ben çok uğraşacaktım onlarla sabaha kadar ) Takımlar tek tek balık almaya başladı.Bu arada işi de kaptılar....




Sabah gün ağırmaya başlayınca yüzlerimiz gülüyordu.Yeteri kadar balık yakalamıştım,onlara da yakalatmıştım.-Mehmet abi seni Allah mı gönderdi bize yahu. – Kısmetin böyleymiş Serkan,kısmetin önüne geçemezsin.Bak ben ava gelirken yalnız avlanmak için yola çıktım ama yine tek başıma avlanamadım.Sizlerle av yapmak varmış nasipte...Avı bitirip toplanmaya başladım eşyalarımı arabaya yükledim,baktım bunlar yaya. - Ne ile geldiniz siz buraya ? - Metroyla geldik sonra da buraya yürüdük. - Hadi gelin metroya bırakayım sizi....-Vallahi kralsın abi,sağolasın. Metro istasyonunda ayak üstü muhabbet ettik. -Yem fiyatını ödemedik ya sana Mehmet abi... - Senin o yemi ödemeye gücün yetmez,esas benim size borcum ne ? dediğimde,şaşırdılar.Metro kalktıktan sonra telefon numaralarını almadığım geldi aklıma...Kendime kızdım,neyse illa ki başka bir zaman karşıma çıkarlar inşallah.Tek kişi gidip,iki tanımadığım kişi ile avlandığım bu güzel av güncemde,böylece hafızalarda yerini aldı...Avlarınızda bol muhabbetler,güzel dostluklar olması dileğiyle....RASTGELE.


__________________

Hiç yorum yok: