İzleyiciler

9 Kasım 2013 Cumartesi

19 Ekim 2013 '' Çift Çapa-1 '' Dolunayda Sargoz Geçidi....

Merhaba sevgili arkadaşlar ;
Tekneden yakaladığımız sargozlar Adil arkadaşımın aklında kalmış olacak ki -Mehmet abi hadi kaçalım bu hafta sonu meraya...deyince, tilkiye tavuk güdermisin demişler sözü geldi aklıma,gülmekten söyleyemedim....-Programı yapalım kardeşim,ben hazırım her daim. Hafta sonu hava tahminleri gece 02:30 saatlerinden sonra düşük rüzgar veriyordu.Dolunay iyi av yapıyordu bu sebeple,av meramız için olumlu bu hava koşullarını değerlendirmek kaçınılmaz olmuştu.Gece yarısı yağan çiğ bizi zorlayacak olmasından dolayı avımıza saat 01:00 sularında çıkmaya karar verdik.



Yemlerimizi Kemal abimiz nöbetçi olduğundan dolayı giderken alacaktık,o saate kadar istirahat edecektik. Uyumak ne mümkün...Av saatine kadar gözüme uyku girmedi...Nereye gidelim diye düşündüm durdum,en sonunda tekrar ''Çift Çapa – 1 '' kerterizinde karar kıldım...Telefonum çaldı -abim aşağıda arabanın yanındayım hadi kaçalım artık.Belli ki Adil'i de uyku tutmamış...Kemal abiye yem gece gelmiş,mamunlar kıpır kıpır. -Gece bile böyle mamun getirtiyorsun ya,büyüksün Kemal Baba...Birer çay içip yemlerimizi alıp yola çıktık. -Mehmet abi nereye bu sefer... -Çift çapa yapalım kardeşim orası paklar bu havada bizi... Muhabbet eşliğinde barınağa geldik,eşyalar erzaklar tekneye yüklendi,meraya doğru yola koyulduk.
Denizde irili ufaklı çok tekne vardı.Ona selam,buna selam derken avlağa vardık.Bize en uzak tekne 500 metre ötemizdeydi.Hemen çapalarımızı arkalı önlü atıp tekneyi taş üzerine sabitledik.Yemlemeyi yapıp beklemeye başladık...Saatler 02:30 olmadan oltalarımızı hazır ettik.Zaman gelmişti ve başladık tek iğne sıkma kurşun takımları dibe indirmeye...



Daha kulaç ayarlamaları yapıyordum ki Adil, – abi aldım,dedi. -Bu ne hız kardeşim... Hadi bakalım avımız kanlı olsun.... Bir Adil,bir ben atıp çekmeye başladık,gözüm bir yandan diğer teknelerde,görebildiğim kadarıyla ne yaptıklarını gözlüyorum. -Adil kimsede bir şey yok baksana,kaçırmayalım balığı aşağıdan,ince ince yemleyelim... Sabaha doğru iriler kendini gösterecek biliyordum.Geçen sefer kaçanı bu sefer yakalamak istiyordum,hep aklımda o vardı. Kovamız üç saat içinde dolmuş,artık seçici av yapmaya başlamıştık.Bu arada yaklaşık elliye yakın küçük sargoz geriye salınmıştı...



Bir anlık dalgınlığım ile bir metre önümde ki kasnak,balığın müthiş asılmasıyla denize gitti...Kulacı lastik ile sabitlediğim için misina kalama almadığından dolayı,kasnak saniye geçmeden gözden kayboldu...Denizde 3 numara,yeşil kasnak bulursanız işte o benim ona göre -Mehmet abi şimdi sen iptal olursun yine... -Nasıl biliyorsun ama,yine gitti o galip geldi kardeşim elbet kıstıracağım birgün sağlık olsun... Gün aydınlanırken artık vuruşlar kesildi,balık teknenin altından açıklara yol aldı.Avımızı bitirip tekne temizliğini yaptıktan sonra dönüşe koyulduk.Yolda Adil'i bir gülmek aldı ki sormayın. -Kasnağı bulan yaşadı bee abi –O kasnağa seni takıp atmadan,sür şu tekneyi... Birgün,o kaçan tekneye çıkacak,o zaman ben çok güleceğim haline...



Barınağa geldiğimizde birkaç tanıdık sima ile karşılaştık.Gündüz avına çıkacaklardı ama tekne arızalanmış bekliyorlardı.Ayak üstü sohbet ettik.Balıkları sahile serip bir iki fotoğraf çektik.O esnada meraklı yazlıkçılar yanımızda belirdi.İçlerinden biri hep klasik sözü söyledi. '' nerden sargozlar bilader '' Adil atladı hemen, - denizden 22 metreden Balıkları toparladık pay ettik,eşyaları arabaya yükledik dönüş yoluna geçtik.Yolda eve gelinceye kadar kasnak muhabbetine güldük durduk ... İki kafadar yine güzel bir ava imza atmıştık,darısı siz değerli dostların başına diyelim...Saygı ve sevgiyle kalın....RASTGELE....

Hiç yorum yok: