İzleyiciler

12 Aralık 2009 Cumartesi

22.11.2009 Yenifoça - Nerede Kalmıştık..........

Sevgili arkadaşlar,değerli dostlar;
Hafta sonunun güzel olacağını bildiğimiz için,iki arkadaşım ve ben bir gün önceden hemen planlarımızı yaptık.Çoktan beri ziyaret etmediğimiz kerterizimiz bizi özlemiştir deyip,gerekli ayarlamalar yapıldıktan sonra güle oynaya yola çıktık..Sabah 08:30 da Yenifoça limandan teknemize binip,o güzelim pancar sesi eşliğinde avlağımıza yirmi dakikada varmıştık bile...



Gerekli işaretler alındı ve çapamızı yolladık serin sulara Çoktan beri av yapmamanın verdiği heyecan ile oltalarımı hazırladım hemen hani küçük bir çocuğa bir şeker verirsin çok mutlu olur ya... işte aynen o çocuk gibi mutluyum kerterizin üzerinde
Duyduklarımıza göre bu aralar herkes sepetlerini dolduruyormuş Yenifoça'da,haydi hayırlısı deyip oltalar deniz ile buluştu.Hava yazdan kalma adeta,deniz tatlı esintili ama akıntı muazzam aşağıda derken ilk vuruşlar geliyor,belli ince balık var.Sabredeceğiz yapacak bişey yok,çünkü burası bizi hiç boş göndermedi.Bir yandan etrafı seyrediyorum,tekneler bir o yana bir, bu yana gidip geliyor,belli ki kimsede birşey yok Boşuna dememişler Balıkçının Sermayesi Sabır diye...karar verdik yerimizden hareket etmek yok.



İnce vuruşlar ile öğleyi yaptık,bu arada ikinci oltamı açıp karşıya doğru takımı yatırdım,gözler pür dikkat kamışın hareketlerine odaklandı.Elimde aynı zamanda kasnak var,her türlü varyasyon deneniyor
Çok geçmedi kamış hareketlendi,belli ki yine kırpıntı balıklar sabır dedim bekle bakalım ne olacak,üç dakika geçmişti ki birden kamış Malkoçoğlu Cüneyt abimizin oku gibi esnemezmi işte dedim işte geliyor.Kalama ayarlandı yavaş yavaş yukarıya çekilen takımın ucundaki nedir diye tahminde bulunuyoruz.Kimi iri mercan,kimi fangri diyor her zaman kötüyü düşünürüm,gece de değil ki mığri diye tahminde bulunayım bu arada kafa atmalar iyice basma olaylarına dönüştü.İyice merak içerisindeyiz ama acelem yok benim,beklerim ben arkadaş neyse aynası gözüktü o güzelim maviliğin içinde,gelen çoktandır yakalamadığım güzel bir Dülger balığı.Bana yaşattığı adrenalin için kendisiyle hemen bir hatıra fotoğrafı alıyoruz (sonradan tarttiğimda 1200 gr geldi )



Öğle üzerini yapmıştık,elle tutulur bir dülger vardı sepette,bu böyle olmaz deyip yer değiştirmeye karar verdik.Geçenlerde bir arkadaşım güzel sargozlar aldığı yeri tarif etmişti.Telefon ile arayıp hemen yer tarifi aldım,tam kerterizin üzerine düşelim diye kısa bir pancar senfonisinden sonra ikinci yerimize geldik.Hemen oltalar suyla buluştu,bu arada hava kararınca ve bir - bir buçuk saat balık yapacağını söylemişti arkadaşım.Onun için yemler itinayla hazırlandı,yirmi dakika at çek yemler üzerinde umudumuz kalmamıştı.İlk hareketlenme arkadaşımda belirdi ve yukarıya kallavi bir sargoz çıkarınca kanım daha hızlı dolaşmaya başladı damarlarımda Ardından güzel dokunuşlar,haydi bakalım gel de temiz hava al dışarda deyip çektim sargozu ne kadar da özlemişim deyip gözlerinden öpüverdim Bu arada boş bırakmıyor aşağıda arkadaşlar,vuruşlar ardı ardına resim çekmeye zaman yok,vakit bu vakit.Sargoz geliyor sargoz haykırışlarını levrekler bir ara bozuyor arkasından tekrar sargozlar Zaman öyle çabuk geçti ki bir buçuk saat oldu bu arada ve bıçak gibi kesiliyor vuruşlar.Biraz daha beklemenin ardından kerterizin sahibine hak veriyoruz ve avımızı sonlandırıyoruz.Kısmet bu kadarmış deyip limana dönüş yolculuğu başlıyor.




Sonuçta tüm haftanın yorgunluğu güzel bir av günüyle yine üzerimizden atıldı.Güzel olan herşeyin ömrü kısa oluyor ama önemli olan bu güzellikleri her zaman yaşayabilmek değil mi ? Onun için avlarınızda hepinize bol şanslar diliyorum.Selamlar.

YER : Yenifoça
AVLAK : 63 ve 38 metre
DENİZ : 1-3 Kuzeydoğu
HAVA : Açık ve güneşli 19 derece
YEM : Sardalya,Sülünez,Mamun
OLTA : Üç İğneli Klasik Takım ve Tek İğne Gezer Kurşun Takımı
İĞNE : Mustad 496/4 ve VMC 9284 / 3
KURŞUN : 100 gr İskandil ve 50 gr Gezer
MİSİNA : Asso Ultra 0.28 mm

Hiç yorum yok: